Navigace

Motorizace

Motor 1.0 BoosterJet                                                                      

  • Zážehový motor 1.0 BoosterJet kombinuje přímé vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem. Díky tomu dosahuje na jedné straně točivého momentu na úrovni atmosférického motoru o objemu 1,8 litru, zároveň má však vynikající spotřebu paliva. Systém přímého vstřikování benzinu snižuje teplotu ve válcích, což vede k účinnějšímu spalování, a tedy i nižší spotřebě paliva. Díky přeplňování turbodmychadlem má motor vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, který je výhodou ve všech provozních podmínkách: ve městě, při sportovní jízdě i v terénu.

Motor 1.4 BoosterJet

  • Kompaktní zážehový motor 1.4 BoosterJet s přímým vstřikováním a přeplňováním turbo­dmychadlem umožňuje Suzuki Vitaře jízdu na vlně točivého momentu. Turbodmychadlo doplněné mezichladičem stlačeného vzduchu zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách a umožňuje dynamickou jízdu dokonce už okolo 2 500 otáček. Obtokový ventil, který otevíráním nebo uzavíráním reguluje tlak dodávaný turbodmychadlem, výrazně zrychluje odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu a pomáhá snižovat spotřebu. Systém přímého vstřikování díky optimalizaci množství vstříknutého paliva, načasování okamžiku vstřiku a tlaku, pod kterým se palivo dostává do válců, dále zvyšuje účinnost motoru. Optimalizovaný sací trakt napomáhá akceleraci vozu a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců zlepšuje hospodárnost provozu.